• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4
  • img6

Erasmus +

Το σχολείο μας τη σχολική χρονιά 2022-23 συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ERASMUS+ ΚΑ122 με τίτλο «Ανάπτυξη της Συναισθηματικής Νοημοσύνης των παιδιών, ως μέσο για ασφαλέστερα και αποτελεσματικά σχολεία». Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας των μαθητών και η εκπαίδευση των μαθητών στη διαχείριση συγκρούσεων. Ο απώτερος σκοπός της ανάπτυξης των πιο πάνω δεξιοτήτων είναι η πρόληψη των συγκρούσεων, και κατ’ επέκταση, η πρόληψη της βίας στο σχολικό περιβάλλον.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την παρακολούθηση εκπαιδευτικών σεμιναρίων με σκοπό την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών του σχολείου μας. Τα σεμινάρια θα παρακολουθήσουν 5 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έχουν επιλεγεί από την ομάδα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος του σχολείου μας, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια. Η ομάδα αυτή αποτελείται από τον διευθυντή του σχολείου μας, κ. Κώστα Λουκά και τους εκπαιδευτικούς Έλενα Κουνέ, Έλενα Καλυφόμματου και Αλέξανδρο Κοφτερό. Συντονιστής του προγράμματος είναι η εκπαιδευτικός Έλενα Κουνέ. Τα σεμινάρια θα πραγματοποιηθούν σε 5 διαφορετικές χώρες της Ευρώπης: Ιταλία, Αυστρία, Ολλανδία, Τσεχία και Ισπανία.

Δραστηριότητες για την ανάπτυξη των πιο πάνω δεξιοτήτων έχουν ήδη ξεκινήσει να γίνονται από την περσινή χρονιά στο μάθημα της Αγωγής Ζωής με συντονίστρια την κ. Έλενα Κωνστατίνου και την κ. Χριστίνα Χατζησάββα (σχολική σύμβουλος, σχολική χρονιά 2021-22). Οι δραστηριότητες αυτές συνεχίζονται και φέτος σε όλα τα μαθήματα από το δάσκαλο της κάθε τάξης καθώς και στο μάθημα της Αγωγής Ζωής με την κ. Έλενα Κωνσταντίνου και με τη στήριξη της κ. Μαρίνας Μιχαηλίδου, η οποία είναι η σχολική σύμβουλος του σχολείου μας τη φετινή σχολική χρονιά.

Δράσεις και Εργασίες στο πλαίσιο του Προγράμματος

 

Διάλεξη από τη Σχολική Σύμβουλο, κ. Μαρίνα Μιχαηλίδου, με θέμα «Η ανάπτυξη της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών»

Κινητικότητα 1: «Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention» («Αντιμετώπιση συγκρούσεων, συναισθηματική νοημοσύνη και πρόληψη εκφοβισμού»), Φλωρεντία, 12-17 Δεκεμβρίου 2022

Η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Άννη Ακάμα τον Δεκέμβριο είχε μεταβεί στη Φλωρεντία για να συμμετάσχει σε σειρά σεμιναρίων στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS + με θέμα: «Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention» («Αντιμετώπιση συγκρούσεων, συναισθηματική νοημοσύνη και πρόληψη εκφοβισμού»).

Οι δραστηριότητες των σεμιναρίων στηρίζονταν στις αρχές της Θετικής Ψυχολογίας δηλαδή στον κλάδο της ψυχολογίας ο οποίος ασχολείται με την προαγωγή της ευζωίας, της ευημερίας και της ανάπτυξης των ανθρώπων, ώστε αυτοί να απολαμβάνουν όσο το δυνατόν περισσότερο τη ζωή τους. Σύμφωνα με έρευνες, άτομα τα οποία αισθάνονται ευτυχισμένα και των οποίων καλύπτονται οι ανάγκες (βιολογικές ανάγκες, ασφάλεια, κοινωνικές σχέσεις, αυτοεκτίμηση, εκπλήρωση στόχων) έχουν λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν αποκλίνουσα συμπεριφορά και να εμπλακούν σε συγκρούσεις. Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων των σεμιναρίων, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο «μοντέλο της ευτυχίας» του Martin Seligman. Ακολούθησε αναλυτική παρουσίαση του μοντέλου αυτού σε μαθητές του σχολείου μας με παραδείγματα και απλές πρακτικές που μπορούν τα ίδια να ακολουθούν στη ζωή τους ώστε να αισθάνονται πιο ευτυχισμένα.

 

Κινητικότητα 2 «Design the Positive: Positive Thinking, Positive Communication and Positive School Spaces», Βαρκελώνη 13-18 Μαρτίου 2023

Η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Έλενα Καλυφόμματου παρακολούθησε στη Βαρκελώνη το σεμινάριο «Design the Positive: Positive Thinking, Positive Communication and Positive School Spaces». Το σεμινάριο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και είχε ως στόχο την ενίσχυση της θετικής σκέψης και επικοινωνίας μέσα από δραστηριότητες ενσυνειδητότητας, αλλά κι εργασίες δημιουργικής και κριτικής σκέψης. Απώτερος σκοπός ήταν η δημιουργία ενός θετικού κι ευχάριστου σχολικού περιβάλλοντος.

Οι δραστηριότητες του σεμιναρίου ήταν βασισμένες στην έρευνα του Yale Center for Emotional Intelligence και στην προσέγγιση RULER η οποία αναπτύχθηκε εκεί. Η προσέγγιση αυτή αφορά στην αναγνώριση, κατανόηση, ονομασία, έκφραση και έλεγχο των συναισθημάτων μας και έχει σκοπό την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης του ατόμου. Στηρίζεται στις 4 διαστάσεις της συναισθηματικής νοημοσύνης: την αυτογνωσία, τον αυτοέλεγχο, την κοινωνική ευαισθητοποίηση και τη διαχείριση σχέσεων οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση κρίσεων ή συγκρούσεων.

Κινητικότητα 3  «Performance Art Techniques for Effective Communication», Άμστερνταμ   03-08 Απριλίου 2023  

Η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Έλενα Κουνέ παρακολούθησε το σεμινάριο «Performance Art Techniques for Effective Communication». Το σεμινάριο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και είχε ως στόχο την παρουσίαση τεχνικών από διάφορες τέχνες όπως θέατρο, ζωγραφική, ποίηση κ.λ.π. και την πρακτική τους εφαρμογή στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι τεχνικές αυτές σκοπό έχουν να βοηθήσουν τα παιδιά στην αποτελεσματικότερη επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους. Η αποτελεσματική επικοινωνία θα βοηθήσει τα παιδιά στην αποδοχή των άλλων και στην ομαλότερη επίλυση συγκρούσεων, τα οποία αποτελούν τους απώτερους στόχους του προγράμματος ERASMUS+ 122.

Οι δραστηριότητες του σεμιναρίου ήταν βασισμένες στην πολύχρονη έρευνα του Πανεπιστημίου του Χάρβαρτ, με την ονομασία Project Zero. Βασισμένη στην έρευνα, η Σχολή της Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Χάρβαρτ κατηγοριοποίησε τη διαδικασία της σκέψης των μαθητών σε 10 κατηγορίες , οι οποίες ονομάστηκαν, Ρουτίνες Σκέψης. Οι Ρουτίνες Σκέψης να χρησιμοποιηθούν σε όλα τα μαθησιακά πλαίσια, σε όλες τις χώρες του κόσμου.

Κινητικότητα 4  «Competences and Awareness For a Multicultural Classroom», Αθήνα, Ιούνιος 2023

Η διδασκαλία σε πολυπολιτισμικές τάξεις, όπου οι μαθητές μπορεί να προέρχονται από διαφορετικές χώρες, να μιλούν διαφορετικές γλώσσες και να έχουν περιορισμένη γνώση και αντίληψη των πολιτισμών στους οποίους εντάσσονται, γίνεται ολοένα και πιο συχνό φαινόμενο. Κατ’ επέκταση αυτό δημιουργεί προβλήματα στην προσαρμογή των μαθητών, αλλά δυσκολίες στην επικοινωνία.

Η σύμβουλος του σχολείου μας Μαρίνα Μιχαηλίδου παρακολούθησε το σεμινάριο «Competencies and Awareness for a Multicultural Classroom». Το σεμινάριο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και είχε ως στόχο να προσφέρει ένα σύνολο πρακτικών εργαλείων για την επίτευξη επιτυχημένης επικοινωνίας σε πολυπολιτισμικά εκπαιδευτικά πλαίσια.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν προσωπικές απόψεις και εμπειρίες διδασκαλίας σε πολυπολυτισμικές τάξεις. Ταυτόχρονα, μέσα από μια ποικιλία βιωματικών δραστηριοτήτων, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί γνώρισαν νέες μεθόδους, στρατηγικές και εργαλεία που δημιουργούν γέφυρες επικοινωνίες μεταξύ των διαφορετικών πολιτισμών που συνυπάρχουν σε μια τάξη, διαμορφώνοντας μια συμπεριληπτική ατμόσφαιρα χωρίς αποκλεισμούς.

Κινητικότητα 5  «Game-based Learning and Gamification in the classroom», Πράγα, Τσεχία, Ιούνιος 2023

Η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Χρυστάλλα Αντωνίου παρακολούθησε το σεμινάριο «Game-based Learning and Gamification in the classroom». Το σεμινάριο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και είχε ως στόχο την παρουσίαση διαφόρων παιχνιδιών με ιδιαίτερη εστίασης στα κοινωνικά και εκπαιδευτικά παιχνίδια που κάνουν τις μαθησιακές δραστηριότητες πιο συναρπαστικές και ως εκ τούτου πιο αποτελεσματικές.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία μέσα από βιωματικές δραστηριότητες να δημιουργήσουν δικά τους παιχνίδια.