• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4
  • img6

Erasmus + 2024-2026

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus + με τίτλο "Ενίσχυση της ψυχικής υγείας, της ευημερίας και της ψυχικής ανθεκτικότητας μαθητών και εκπαιδευτικών"

 

Στο σχολείο μας, τις σχολικές χρονιές 2024-26 εφαρμόζεται το ευρωπαϊκό πρόγραμμα "Ενίσχυση της ψυχικής υγείας, της ευημερίας και της ψυχικής ανθεκτικότητας μαθητών και εκπαιδευτικών". Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 18 μήνες, από την 1η Σεπτεμβρίου 2024 μέχρι την 28η  Φεβρουαρίου 2026. Στις δραστηριότητες του προγράμματος περιλαμβάνεται η παρακολούθηση 5 εκπαιδευτικών σεμιναρίων σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία θα παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Την ομάδα συντονισμού του Ευρωπαϊκού Προγράμματος αποτελούν ο διευθυντής του σχολείου μας κ. Κώστας Λουκά, η σχολική σύμβουλος κ. Μαρίνα Μιχαηλίδου και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας κ. Έλενα Κουνέ και κ. Ελένη Μιχαήλ. Γενική Υπεύθυνη του προγράμματος είναι η κ. Έλενα Κουνέ.

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

1. Παρακολούθηση του σεμιναρίου "Επενδύοντας στην ευζωία των εκπαιδευτικών και μαθητών" στο πλαίσιο του Διήμερου Εκπαιδευτικού που έγινε το Σεπτέμβριο.

Ο εκπαιδευτικός οργανισμός CARDET παρουσίασε το πιο πάνω σεμινάριο σε όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας κατά τη διάρκεια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης που έγινε το Σεπτέμβριο. Παρουσιάστηκαν δραστηριότητες και εισηγήσεις με σκοπό την ανάπτυξη της ψυχικής υγείας. Οι εκπαιδευτικοί είχαν επίσης την ευκαιρία να κάνουν ένα διαδικτυακό τεστ προσωπικότητας, με σκοπό να εντοπίσουν τα δυνατά στοιχεία του χαρακτήρα τους και να επικεντρωθούν σε αυτά. Το σεμινάριο παρουσίασε η κ. Μιχαέλλα Πρωτοπαπά.

 

 

2. Παρακολούθηση του εκπαιδευτικού σεμιναρίου "Το σχολείο της Ευτυχίας: Ενίσχυση Ψυχικής Ανθεκτικότητας και ευζωίας των μαθητών/τριών μας" που οργανώθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, στα πλαίσια των απογευματινών προαιρετικών σεμιναρίων του. Το σεμινάριο είχε διάρκεια 5 τρίωρες συναντήσεις. Eισηγήτρια του σεμιναρίου ήταν η κ. Βίκη Χαραλάμπους, Ψυχολόγος με ειδίκευση στη Θετική Ψυχολογία. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας κ. Έλενα Κουνέ, κ. Μαρίνα Μιχαηλίδου, κ. Χαρούλα Χατζηδημητρίου και κ. Άντρη Παπέττα παρακολούθησαν το σεμινάριο. Αναλύθηκε το μοντέλο της θετικής Ψυχολογίας PERMA του Martin Seligman και παρουσιάστηκαν δραστηριότητες που μπορούν να εφαρμοστούν στο σχολείο με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, με στόχο την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας. Δραστηριότητες  από το σεμινάριο έχουν ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζονται στο σχολείο.

 

3. Το κουτί της καλοσύνης

Όλα τα τμήματα του σχολείου μας έχουν στην τάξη τους ένα κόκκινο κουτί με απλές αποστολές καλοσύνης και ευγνωμοσύνης για κάθε μέρα,όπως, για παράδειγμα "Πες ευχαριστώ σε ένα ενήλικα που σε βοηθά στο σχολείο" ή "Χαμογέλασε σε ένα παιδί που δεν γνωρίζεις". Τα παιδιά τραβάνε τυχαία κάθε μέρα μια καρτέλα από το κουτί και έχουν ως αποστολή να κάνουν αυτό που λέει η καρτέλα. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα στοχεύει στην άσκηση της ευγνωμοσύνης και προτρέπει τα παιδιά να εστιάζουν σε θετικά συμβάντα του περιβάλλοντός μας.

 

4. Ευχετήριες κάρτες σε σημαντικούς ενήλικες

Τα παιδιά φτιάχνουν ευχετήριες κάρτες για σημαντικούς ενήλικες του σχολείου μας. Εύχονται, για παράδειγμα στην υπεύθυνη του κυλικείου μας Χρόνια Πολλά για τη γιορτή της. Επίσης εύχονται γρήγορη ανάρρωση σε εκπαιδευτικό του σχολείου μας που διδάσκει στην τάξη τους.

 

5. Συμμετοχή στη Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση του Συνδέσμου Γονέων

Οι Α΄ και οι Δ΄ τάξεις του σχολείου μας ετοίμασαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια και συμμετείχαν στην χριστουγεννιάτικη εκδήλωση του Συνδέσμου Γονέων. Τα παιδιά της Στ΄ τάξης ετοίμασαν χριστουγεννιάτικα στολίδια και τα πώλησαν στην εκδήλωση, με σκοπό την ενίσχυση του ταμείου του Συνδέσμου Γονέων. Οι δραστηριότητες αυτές σκοπό είχαν να ενισχύσουν το αίσθημα του ανήκειν στα παιδιά καθώς επίσης και το αίσθημα της προσφοράς.

 

 

 

6. Δραστηριότητες για ενίσχυση των θετικών συναισθημάτων των μαθητών

Στον πλακόστρωτο χώρο της αυλής έχει τοποθετηθεί ένας μικρός πίνακας και καθημερινά τα παιδιά έχουν να ζωγραφίσουν κάτι όμορφο π.χ. μια καρδιά, ένα αστέρι, ένα όμορφο πράγμα που βλέπουμε στο σχολείο. Επιπρόσθετα, τα παιδιά χρησιμοποιούν και τον οριοθετημένο χώρο πάνω στον τοίχο του σχολείου μας για να ζωγραφίσουν με τις κιμωλίες τους.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος μπορούν επίσης να απασχοληθούν ευχάριστα με τα παιχνίδια της αυλής.

 

 

7.Διδασκαλία δεξιοτήτων ζωής στο μάθημα «Αγωγή Υγείας» μέσα από παραμύθια και παιχνιώδεις δραστηριότητες.

Η διδασκαλία του μαθήματος της Αγωγής Υγείας στοχεύει στην ανάπτυξη και καλλιέργεια των δεξιοτήτων αυτών που οικοδομούν την ψυχική ανθεκτικότητα στους μαθητές μας. Δεξιότητες όπως η εποικοδομητική επίλυση συγκρούσεων,η διαχείριση του θυμού, η αποδοχή της διαφορετικότητας και η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης είναι θεμελιώδεις και βρίσκονται στις άμεσες προτεραιότητές μας. Μέσα από τη διήγηση παραμυθιών και τις παιχνιώδεις δραστηριότητες οι μαθητές μας αναμένεται να αντιληφθούν με βιωματικό τρόπο τη σημασία αυτών των δεξιοτήτων στην ενίσχυση της ευημερίας τους.

 

 

8. Παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος  Γνωριμία και Διαχείριση Συναισθημάτων στο Μουσείο Παραμυθιού

Τα παιδιά των τμημάτων  Α’ 1 και Α΄2 τάξης παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό προγραμμα «Γνωριμία και Διαχείριση των Συναισθημάτων μέσα από τα παραμύθια», στο Μουσείο Παραμυθιού. Η εκπαιδευτικός μαζί με τα παιδιά εντόπισαν τα συναισθήματα, μέσα από τα διάφορα παραμύθια, τα ονόμασαν και συζήτησαν διάφορους τρόπους διαχείρισής τους.

 

 

 

9. Διδασκαλία και Εφαρμογή του «Χρυσού Κανόνα» σε όλα τα τμήματα του σχολείου

Όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας δίδαξαν στην τάξη τους τον «Χρυσό Κανόνα». Ο Χρυσός Κανόνας λέει πως  «Συμπεριφέρομαι στους άλλους όπως θέλω να συμπεριφέρονται κι αυτοί σε εμένα». Έγινε συζήτηση στην τάξη και δόθηκαν παραδείγματα εφαρμογής αυτού του κανόνα στο σχολικό περιβάλλον. Τα παιδιά έκαναν διάφορες εργασίες με θέμα τον Χρυσό Κανόνα.

 

 

10. Σύνθεση και Ηχογράφηση Τραγουδιού με τίτλο «Χρυσός Κανόνας»

Τα παιδιά των τμημάτων  Στ΄1 και Στ΄2  έγραψαν τους στίχους και τη μουσική για το τραγούδι «Χρυσός Κανόνας», με τη βοήθεια των δασκάλων τους Άννης Ακάμα και Σταύρης Νεοφύτου. Στη συνέχεια τα παιδιά ηχογράφησαν σε επαγγελματικό στούντιο το τραγούδι. Το τραγούδι διδάχθηκε σε όλα τα τμήματα του σχολείου και αποτέλεσε ένα κοινό σημείο αναφοράς για ολόκληρο το σχολείο.

 

 

11. Συμμετοχή και Διάκριση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ραδιοφωνικού Podcast και Τραγουδιού «Κάν’ το ν’ ακουστεί 2025».

Το τραγούδι «Χρυσός Κανόνας» συμμετείχε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό «Κάν’ το ν’ ακουστεί 2025» και έλαβε την 7η θέση ανάμεσα σε εκατοντάδες τραγούδια από την Ελλάδα και την Κύπρο.

 

12. Διαγωνισμός Αφίσας για τον Χρυσό Κανόνα

Διοργανώθηκε στο σχολείο μας Διαγωνισμός Αφίσας με θέμα τον Χρυσό Κανόνα. Στο διαγωνισμό έλαβαν μέρος τα παιδιά της Ε΄και Στ΄τάξης. Οι εκπαιδευτικοί  μαζί με το μαθητικό συμβούλιο ψήφισαν για να αναδείξουν  τη  νικήτρια αφίσα. Δόθηκαν  βραβεία και διπλώματα συμμετοχής σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν.

Δόθηκαν 3 βραβεία:

Α ΄ Βραβείο: Μαρία Λουίζα Βουτουρή   Ε΄τάξη
Β ΄ Βραβείο: Κατερίνα Λουκά  και Χαρά  Χαριλάου   Στ1 τάξη
Γ ΄Βραβείο: Ανδριανή Παπαμιχαήλ  Στ1 τάξη

 

Η νικήτρια αφίσα  συνόδεψε το τραγούδι μας στον διαγωνισμό «Κάν’ το ν΄ακουστεί 2025». Όλες οι αφίσες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό αναρτήθηκαν στην πινακίδα του σχολείου μας.

13. Βιωματικά Εργαστήρια στις διάφορες τάξεις.

Η σχολική σύμβουλος του σχολείου μας, κ. Μαρίνα Μιχαηλίδου, στο πλαίσιο του έργου της στο σχολείο μας, διοργάνωσε διάφορα βιωματικά εργαστήρια  σε συνεργασία με τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό της κάθε τάξης και διάφορους φορείς. Τα Βιωματικά Εργαστήρια που παρακολούθησαν οι μαθητές του σχολείου μας ήταν:

Α΄ & Β΄ τάξεις

-Βιωματικό Εργαστήριο για τη Διαχείριση του Θυμού, από τη σχολική σύμβουλο, κ. Μαρίνα Μιχαηλίδου 

Γ΄& Δ΄ τάξεις

-Βιωματικό Εργαστήρι με θέμα την  «Επίλυση Συγκρούσεων» από τη σχολική σύμβουλο, κ. Μαρίνα Μιχαηλίδου.

-Βιωματικό εργαστήρι από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό «Hope for Children» με θέμα  την Αποδοχή της Διαφορετικότητας.

Ε΄ και Στ΄ τάξεις

-Εργαστήρι για τα Στερεότυπα των Φύλων από το «Μεσογειακό Ινστιτούτο Μελετών Κοινωνικού Φύλου».

 

14. Συμμετοχή και Διάκριση στον διαγωνισμό «Εκπαίδευση και ενδυνάμωση μαθητών/μαθητριών για πρόληψη και διαχείριση της σχολικής βίας, στο πλαίσιο της πρόληψης της βίας και της νεανικής παραβατικότητας στο σχολείο και της προαγωγής της ενεργούς πολιτότητας»

 

Τον διαγωνισμό οργάνωσε την σχολική χρονιά 2024-25 το Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου-Παρατηρητήριο για τη Βία στο Σχολείο, την Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας και το Γραφείο του Επιτρόπου του Πολίτη. Το σχολείο μας συμμετείχε στον πιο πάνω διαγωνισμό με τη δημιουργία και αποστολή ενός βίντεο, το οποίο περιελάμβανε μερικές από τις δράσεις του σχολείου. Για τη δημιουργία του βίντεο συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας  Έλενα Κουνέ, Έλενα Καλυφόμματου, Παυλίνα Πέτρου, Δημήτρης Παπαδημητρίου και η σχολική σύμβουλος Μαρίνα Μιχαηλίδου. Στο βίντεο συμμετείχαν, έπειτα από έγκριση των γονέων τους, μαθητές από τα τμήματα Δ1 και Δ2. Το βίντεο του σχολείου μας βραβεύτηκε με ΕΠΑΙΝΟ.

 

15. Δραστηριότητες για Ενίσχυση της Ευημερίας των εκπαιδευτικών

Στον πίνακα της αίθουσας των δασκάλων ανατίθενται συχνά διασκεδαστικές αποστολές στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας όπως για παράδειγμα

«Γράψε κάτι όμορφο που βλέπεις σήμερα»,

«Πες ευχαριστώ σε κάποιον /κάποια», 

«Γράψε ένα αγαπημένο σου προορισμό διακοπών»,

«Πες ένα κομπλιμέντο σε ένα/μία συνάδελφο», 

«Αύριο φορέστε όλοι κάτι κόκκινο»...

Στόχος είναι η δημιουργία θετικών συναισθημάτων και θετικού κλίματος ανάμεσα στους συναδέλφους, το οποίο προάγει την καλή συνεργασία και την ευημερία των εκπαιδευτικών.

Επιπρόσθετα, η συνάδελφος Σταύρη Νεοφύτου, διοργάνωσε μάθημα γιόγκα προς τους συναδέλφους για να διδάξει τεχνικές καταπολέμησης του στρες. Παρουσιάστηκαν επίσης τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τα παιδιά για να τοα βοηθήσουν να αποφορτωθούν, να ηρεμήσουν και να συνεχίσουν με τα υπόλοιπα μαθήματά τους.

 

 

 

16. Παρουσίαση των δράσεων μας σε τηλεοπτικές εκπομπές

Αντιπροσωπία παιδιών  της Στ΄τάξης εμφανίστηκαν σε τηλεοπτικές εκπομπές και παρουσίασαν τις δράσεις του προγράμματός μας. Συγκεκριμένα, τα παιδιά Αλέξανδρος Φωτίου, Εύα Νικολάου και Παναγιώτης Σιακαλλής, της Στ’ 2 , παρουσιάστηκαν στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι» με τον Νικήτα Κυριάκου. Τα παιδιά Ανδριάνα Λούτση, Γιώργος Κατελλάς Καζαμίας  και Κατερίνα  Λουκά, της Στ΄1 , παρουσιάστηκαν στην εκπομπή του ΣΙΓΜΑ  «Πρωτοσέλιδο» με τον Αντρέα Δημητρόπουλο.